• امروز : چهارشنبه, ۱۹ آذر , ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 10 December - 2025
کل 289 امروز 0
0
6
دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان

مصاحبه اختصاصی با دکتر ایرج رشیدی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان

  • کد خبر : 1396
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۹
مصاحبه اختصاصی با دکتر ایرج رشیدی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان

موضوع: تحول در سیستم ارتباطی دانشگاه و الزام استفاده از ایمیل دانشجویی خبرنگار پایگاه خبری نور مسجدسلیمان: آقای دکتر رشیدی، با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید. اخیراً اعلام شده که دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان به سمت ارتباطات غیرحضوری با دانشجویان حرکت می‌کند. لطفاً در این مورد بیشتر توضیح دهید. دکتر […]

موضوع: تحول در سیستم ارتباطی دانشگاه و الزام استفاده از ایمیل دانشجویی

خبرنگار پایگاه خبری نور مسجدسلیمان:

آقای دکتر رشیدی، با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید. اخیراً اعلام شده که دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان به سمت ارتباطات غیرحضوری با دانشجویان حرکت می‌کند. لطفاً در این مورد بیشتر توضیح دهید.

دکتر ایرج رشیدی:

بله، با سلام و تشکر از شما. در راستای توجه به ضرورت اجرای برنامه های گام دوم انقلاب ، دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای بهینه‌سازی خدمات وشفافیت خدمت رسانی و تسهیل فرآیندهای اداری، در سطح کشور و در تمامی واحدها تصمیم گرفته تا کلیه ارتباطات با دانشجویان را به صورت الکترونیکی و از طریق ایمیل دانشگاهی ساماندهی کند. این طرح با عنوان «طرح حامی» در حال اجراست.

خبرنگار:

هدف اصلی از این تغییر چیست و چه مزایایی برای دانشجویان دارد؟

دکتر رشیدی:

هدف اصلی، افزایش سرعت و دقت در پاسخگویی به درخواست‌های دانشجویان است. با حذف مراجعات حضوری، هم از اتلاف وقت دانشجویان جلوگیری می‌شود و هم امکان پیگیری سریع‌تر و شفاف‌تر درخواست‌ها فراهم می‌شود. همچنین این سیستم به کاهش ترافیک اداری و بهبود کیفیت خدمات کمک می‌کند.

خبرنگار:

آیا همه دانشجویان می‌توانند از این سامانه استفاده کنند؟ نحوه فعال‌سازی ایمیل دانشگاهی چگونه است؟

دکتر رشیدی:

بله، تمام دانشجویان باید برای ارسال درخواست‌های خود از ایمیل دانشگاهی استفاده کنند. برای فعال‌سازی حساب کاربری، دانشجویان می‌توانند به آدرس [mail.iau.ir](https://mail.iau.ir) مراجعه و با وارد کردن اطلاعات دانشجویی خود، ایمیلشان را راه‌اندازی کنند. پیش‌تر نیز راهنمای کامل این فرآیند در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

خبرنگار:

اگر دانشجویی در فرآیند فعال‌سازی یا استفاده از ایمیل دانشگاهی با مشکل مواجه شود، چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد؟

دکتر رشیدی:

تیم پشتیبانی دانشگاه از طرق مختلف ، همکاران طرح حامی در دانشگاه ، باشگاه پژوهشگران ، مراجعه به سایت دانشگاه و ارتباط مجازی با همکاران دانشگاه آماده ارائه کمک به دانشجویان است. در صورت بروز هرگونه مشکل، دانشجویان می‌توانند ازطریق میز خدمت و موارد بالا در واحد ما، راهنمایی لازم را دریافت کنند.

خبرنگار:

آیا این تغییرات به معنای حذف کامل تعاملات حضوری در تمامی موارد است؟

دکتر رشیدی: دانشگاه با توجه به ضرورت به روز رسانی ارتباطات و همگام با پیشرفت تکنولوژی سعی دارد تا از پاسخگویی حضوری فاصله بگیرد ولی در موارد خاص و ضروری که نیاز به حضور فیزیکی دانشجو باشد، همچنان خدمات حضوری ارائه خواهد شد. اما توصیه ما این است که دانشجویان تا حد امکان از سیستم الکترونیکی استفاده کنند تا شاهد بهبود چشمگیر در روند خدمات‌رسانی باشیم.

 

خبرنگار

سخن پایانی؟

 

دکتر رشیدی:

از همه دانشجویان عزیز تقاضا دارم هرچه سریع‌تر نسبت به فعال‌سازی ایمیل دانشگاهی خود اقدام کنند تا بتوانند از خدمات به‌روز و سریع دانشگاه بهره‌مند شوند. همکاران ما نیز تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به موقع و دقیق به درخواست‌ها انجام خواهند داد. فرآیند و زمان پاسخگویی توسط مسئولین و دانشجو قابل رصد و مشاهده است.

با تشکر از توضیحات شما.

پایگاه خبری نور مسجدسلیمان

اخبار دانشگاهی

لینک کوتاه : https://noormasjadsuleiman.ir/?p=1396

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.